Razni davatelji usluga od mene traže OIB kao i osobnu iskaznicu u svrhu kopiranja. Je li to zakonito? – Postoji širok krug ovlaštenika koji imaju pravo prikupljati OIB (banka, teleoperateri, plinara). Međutim, prilikom kupnje proizvoda široke potrošnje, usluga za uljepšavanje, kao i prilikom uzimanja kartica pogodnosti, nije uputno davati OIB. Što se tiče kopiranja osobne iskaznice, to je potrebno u svrhu uspostave i realizacije poslovnog odnosa, tj. nedvojbene identifikacije potrošača i sprječavanja mogućih zamjena identiteta.
Na e-mail adresu dobivam newslettere bez svoje privole. Smiju li trgovci bez moje privole slati newslettere na moj e-mail? – Zabranjeno je slanje e-mail poruka u kojima se pogrešno prikazuje ili prikriva identitet pošiljatelja. Bitno je znati da potrošači imaju pravo u svakom trenutku uskratiti privolu za slanje newslettera.
Trgovci od mene traže veliki opseg osobnih podataka u svrhu izdavanja kartice pogodnosti. Je li nužno takvo postupanje trgovaca? – Osobni podaci koje kupac dobrovoljno daje na pristupnici u svrhu izdavanja kartice pogodnosti smiju se prikupljati samo u nužnom opsegu koji je potreban za ispunjenje posebne, izričite i zakonite svrhe. U protivnom, radi se o prekomjernom prikupljanju osobnih podataka koje nije zakonito.
Na broj telefona učestalo primam pozive trgovaca koji nude različite proizvode i usluge. Je li to moguće spriječiti? – Ako ne želite da vas trgovci kontaktiraju kako bi vam prodali neku uslugu ili proizvod preko telefona, možete svoj telefonski broj upisati u Registar „NE ZOVI“.
Online trgovine traže od mene da im preko e-pošte dostavim broj kreditne kartice. Je li sigurno postupati na takvo traženje? – Takvo postupanje ni u kojem slučaju nije pouzdano niti sigurno te nije uputno brojeve kreditnih kartica dostavljati preko e-pošte.