Nastavno na poslodavčeve Obavijesti radnicima od 12. i 19. ožujka: „Budite dio uspješne sezone“ i „Kampanja za zapošljavanje radnika“, a u kojima se radnici Tiska pozivaju da se uključe u traženje novih radnika, Sindikat grafičke i nakladničke djelatnosti Hrvatske je uputio dopis poslodavcu kao reakciju na predmetne obavijesti. Dopis upućen poslodavcu prenosimo u cijelosti:
„Poštovani.
Ovim putem moramo reagirati na poslodavčeve Obavijesti radnicima od 12. i 19. ožujka ove godine: „Budite dio uspješne sezone“ i „Kampanja za zapošljavanje radnika“.
Načelno ne mora biti sporno da poslodavac uključi svoje radnike u traženje novih radnika u sezoni, te da ih u tom procesu čak i nagradi, ako su dobrovoljno odlučili u tome sudjelovati. Pretpostavljamo i da predmetne obavijesti nisu učinjene u lošoj namjeri.
No, imajući u vidu trenutačnu situaciju i nisku razinu prava većine radnika Tiska d.d., smatramo upitnom primjerenost ovakvog obraćanja koje može imati više štetnog nego pozitivnog učinka. Ovo tim više što se u predmetnim obavijestima modaliteti nagrađivanja, razina materijalnih prava i uvjeti rada u Tisku d.d. prezentiraju naglašeno pozitivno, što priznajmo ne odgovara realnosti, a čega su postojeći radnici itekako svjesni. Iz toga sadašnji radnici mogu zaključiti; ili da jednostavno trebaju distribuirati informacije koje nisu istinite, ili da će novi radnici (sezonci, čak i studenti) zaista ostvariti bolja prava od njih. Oboje može izazvati ogorčenost radnika, o čemu smo već izviješteni, posebice ako se od njih još i zahtijeva aktivan angažman u kampanji. Sve je to negativno za motivaciju radnika, a već se izražava i sumnja da će predmetne nagrade primiti voditelji kojima će se prijavljivati potencijalne kandidate, a ne prodavači i radnici koji su ostvarili prvotni kontakt.
Smatramo da Tisak d.d. treba najveći naglasak pažnje staviti na odane, dugogodišnje radnike i trajno zapošljavanje, jer bez temelja od takvih radnika niti 2.000 novih sezonaca ne može iznijeti uspješnu sezonu. Počne li se ponovno razvijati razina prava radnika usporit će se odljev kadrova, a pred sezonu za zapošljavanje će manje biti potrebni ovakvi oglasi i angažman vlastitih radnika da traže poslodavcu nove radnike. Nastave li prava i dalje stagnirati niti jedan oglas koliko god lijepo zvučao neće puno pomoći, jer se svaki novi radnik ubrzo nakon zaposlenja sam može uvjeriti u stvarno stanje.
Stoga, motivaciju svih radnika treba tražiti u razvoju, a ne zaostajanju prava radnika Tiska d.d., prvenstveno kroz povećanje premalih plaća mnogih radnika. Ako čak i samo u periodu sezone postoji prostor za kvalitetnije plaće, to povećanje trebaju jednako osjetiti svi radnici, a ne samo sezonski.
Nadamo se da će u pregovorima za Dodatak kolektivnom ugovoru poslodavac manifestirati težnje da Tisak d.d. zaista bude okruženje u kojem će radnici zaista biti zadovoljni – jednako kao što se navodi u predmetnim materijalima.
S poštovanjem.
Za Sindikat grafičke i nakladničke djelatnosti Hrvatske:
Darije Hanzalek, predsjednik
Tatjana Dretar, glavna sindikalna povjerenica
Nada Poldrugač, zamjenica glavne povjerenice i predstavnica u radničkom vijeću“