Redoviti godišnji obilazak terena počeo je početkom studenog ove godine. Do sada smo obišli naše članove u Koprivnici , Varaždinsko Zagorskoj regiji, Sisku, Kutini, Karlovcu, Slunju, Gospiću, te ovih dana upravo po cijeloj Dalmaciji. U Dalmaciji su se skupovi održali u Dubrovniku, Pločama kojem su nazočili naši članovi iz Metkovića, Makarskoj, Sinju, Splitu, Kninu i Šibeniku. Prema odluci Povjereništva početkom 2014. godine obići ćemo još Istru , Kvarner i Slavoniju.
Prodavači se žale na česta premještanja sa kioska na kiosk. Ima primjera gdje se pojedinci premještaju i do 10 puta na bazi jedne godine, dok drugi na istom prodajnom mjestu rade godinama. Često premještanje, može imati za posljedicu i izostanak stimulacije na promet pa se ljudi pitaju dali su ti premještaji nužni. Prodavači se žale da im nedostaju neke robe, ili ih pak dobivaju u nedovoljnim količinama, a neke koje traže ne mogu dobiti radi kategorizacije kioska. Ovo ljeto nekoliko prodavača na jakim prodajnim sezonskim mjestima ostajali su bez knjiga, tražili predispoziciju ali im nije odobrena.
Najugroženiji i sa najviše problema su kolege dostavljači koji su u Tisku od 1. srpnja 2013. kada je Tisak preuzeo A1 Direkt. Sa većinom radnika sklopljeni su Ugovori o radu na određeno vrijeme sa najnižim koeficijentima, tako da ti radnici osim izuzetno niskih plaća, lošeg voznog parka nemaju ni adekvatnu zakonom propisanu radnu obuću i odjeću , u prosjeku rade 10 i više radnih sati dnevno koji se uglavnom ne evidentiraju i uz to vrlo često i bez dana tjednog odmora. Uprava Tiska i direktor Sektora kurirskih usluga upoznati su sa problemima i ima naznaka da se način i uvjeti rada dostavljača poboljšaju.
Iako se radi o istom poslodavcu Tisku te sveprisutnom nezadovoljstvu radi niskih plaća, vidljive su raznolikosti. U pojedinim dijelovima Tiska odnos radnik – nadređeni je korektan. Voditelj uvažava radnika, sklon ga je saslušati, pomoći u rješavanju eventualnih problema. No u drugim dijelovima istog društva, gotovo da se osjeća strah radnika od nadređenih, opet u pravilu voditelja. Ljudski faktor odnosno različitost samih rukovoditelja pokazuje se presudan za mnoge razlike unutar istog poduzeća. Na nama je da detektiramo ovakve probleme i upozoravamo poslodavca na njih na najvišoj razini.
Druženja sa članstvom su višestruko korisna, razvijaju se prijateljstva i osjećaj pripadnosti, imaju informativnu svrhu i važni su za detektiranje i rješavanje problema, ali i na kraju ono što nam svima danas nedostaje, a to je malo smijeha i veselja.