Svaki cijepljeni ekonomiji pridonosi s 1500 eura

Svaki cijepljeni ekonomiji pridonosi s 1500 eura

Nijemci su napravili precizan izračun: ekonomska vrijednost primanja svakog cjepiva protiv koronavirusa iznosi 1.500 eura. To je službena kalkulacija čuvenog Münchenskog Ifo instituta za gospodarska istraživanja. Sve više tvrtki u Njemačkoj i SAD-u svojim radnicima nudi novčane stimulanse za primanje cjepiva. Računica je jasna: zaštititi tvrtku od gubitaka uslijed masovnih bolovanja, ali i od loše reputacije koju zaraženi radnici mogu proširiti među klijentima. Prva njemačka kompanija koja je to u formi vaučera od 50 eura nedavno ponudila radnicima bio je jedan lanac supermarketa. Nakon što je ideja kod radnika pala na plodno tlo, te se proširila po naslovnicama medija, stopama tog prodajnog lanca krenuli su i drugi.

Lomljenje otpora prema cijepljenju

Američka ekonomija omasovila je stimulanse za cijepljenje u gotovo svim branšama koje prakticiraju izravne kontakte s ljudima. Tako npr. American Airlines zaposlene nagrađuje s 50 bodova u zrakoplovnim miljama, te slobodnim danom.

Poticaji su u razumnom smislu dobar pristup lomljenju otpora prema cjepivu. Dugoročno mogu odigrati važnu ulogu. Opsežna studija u SAD-u otkriva da novčana nagrada za primanje cjepiva itekako djeluje, no ne smije biti preniska jer onda stvara kontraefekte.

Poticaji za cjepiva nisu nikakva novost u praksi popularizacije cijepljenja: Brazil je svojedobno vrlo uspješno propagirao trend cijepljenja djece nuđenjem novčanih transfera. Nisu ni samo darovi u novcu stimulativni: izraelska praksa zelenih iskaznica koje cijepljenima omogućuju pristup teretanama, koncertima, restoranima i putovanjima, također je itekako opipljiva mentalna nagrada.