Kako reći „Ne“ i dobiti što želimo

Kako reći „Ne“ i dobiti što želimo
Mnogi su bili u poziciji gdje šef, kolega ili klijent zahtijeva ili traži da učinimo nešto za što znamo da će biti potpuno kontraproduktivno ili pak nešto što je naprosto loša ideja. U većini tih slučajeva radije pregrizemo jezik i obavimo to što se od nas traži. No, na taktičan način možete odbiti kolegu, šefa ili klijenta kada znate da to što traže od vas definitivno nije korisno. 
1. Krenite s pozitivnim: Zapamtite držati svoj govor tijela i ton pod kontrolom i imajte razumijevanja za novu ideju. Nemojte odmah početi negativno. Dajte si vremena da razmislite o tome što vam je ta osoba rekla i razmislite je li to zaista loša ideja.
2. Naučite reći „Da, ali možda bismo mogli…“: Umjesto da automatski ispalite „Ne“, isprobajte „Da, ali možda bismo mogli…“ i onda objasnite svoju viziju te ideje ili projekta, odnosno kako vi mislite da bi se to moglo bolje napraviti.
3. Pružite objašnjenje: Objašnjenje ne bi trebalo biti izgovor, niti biste ga trebali fokusirati samo na nedostatak vremena ili vašu sposobnost da nešto obavite. Pomozite sugovorniku shvatiti zbog čega smatrate da ideja nije dobra.
4. Ponudite alternativna rješenja: Fokusirajte se na otkrivanje ciljeva tog projekta i pokušajte naći alternativna rješenja za njihovo ostvarivanje. Ovako ćete poslodavcu ili klijentu pokazati da vam je zaista stalo da se neki posao odradi, iako ne možda onako kako su si oni to prvotno zamislili. 
5. Završite pozitivno: Uvijek pokušajte situaciju riješiti na pozitivan način i dajte do znanja toj osobi koji su vaši sljedeći koraci i zadaci. Ako nikakve alternative nisu moguće, ponudite svoju pomoć u narednom projektu ili nekom drugom zadatku.