Zdravi život – KAKO PITI RAZUMNO?

Zdravi život – KAKO PITI RAZUMNO?

Postoji izreka: “Nije grafičar ako ne pije”. No, alkoholizam može radnika koštati čak i posla. Kako piti razumno, ako je to uopće moguće.

Veći dio alkohola koji popijete brzo se resorbira i ulazi u krvnu cirkulaciju. Gotovo cijela količina alkohola mora biti “sagorena” u jetri, a ostatak se izluči ili znojem ili mokraćom. Koncentracija alkohola u tijelu ovisi o tome koliko čovjek pije, je li mu želudac prazan ili ne, o njegovoj visini, tjelesnoj težini, dobi i spolu. Ako je osoba manja, lakša ili mlađa, ako nije naviknuta na alkoholna pića, alkohol lakše na nju djeluje.

Pijenje može neke osobe učiniti veselima i razgovorljivima, druge pak tihima i nesretnima. Međutim, vrijedno je zapamtiti da alkohol nije stimulans, usprkos tome što mnogi ljudi u to vjeruju. On je depresivno sredstvo jer deprimira određene moždane funkcije. To znači da alkohol utječe na vaše prosuđivanje, samokontrolu i koordinaciju i prema tome povećat će šanse da se dogodi neka nesreća, nezgoda ili se možete izložiti nepotrebnim rizicima, ili poduzeti nešto na način na koji inače ne biste poduzeli – primjerice, rizičniji seks.

Prekomjerno pijenje alkoholnih pića uzrokuje mamurluk. Dehidracija je također jedan od problema jer alkohol izvlači vodu iz tjelesnih stanica.

Dugotrajni učinci

Ako jetra mora imati posla s previše alkohola kroz niz godina, ona se ošteti.

Prekomjerno pijenje alkoholnih pića može uzrokovati želučana oboljenja (upalu sluznice, krvarenje i čir), psihička oboljenja (depresija i dr.), visoki krvni tlak, nedostatak vitamina, seksualne poteškoće, oštećenje mozga i živčanog sustava (bolovi u rukama i nogama), upalu jetre (hepatitis), cirozu (permanentne ožiljkaste promjene na jetri), rak ustiju, ždrijela i jednjaka.

Kalorije

Alkoholu nedostaju osnovne hranjive tvari i vitamini. Međutim, nabijen je kalorijama koje odlaze ravno u krvnu cirkulaciju. Pola litre piva sadrži 180 kalorija!

Sposobnost vožnje motornih vozila “načeta” je već nakon popijenih jednog ili dva pića. Alkohol je jedan od glavnih uzroka prometnih nesreća. Na mlade ljude on djeluje brže nego na starije. Dobro je znati da samo protok vremena može odstraniti alkohol iz krvne cirkulacije (nikakva šalica ili dvije crne kave radi “bistrenja” glave ne može to učiniti!).

 Evo nekoliko savjeta medicinskih stručnjaka ako poželite promijeniti svoje navike pijenja:

• Povremeno odaberite pića s malim sadržajem alkohola ili bez alkohola. Piće nije neophodno da biste se zabavili.

• Ako već pijete navečer, rasporedite to pijenje ravnomjerno tijekom večeri, a ne da u jednom momentu puno toga popijete.

• Pokušajte malo drugačije organizirati svoj život, tako da izbjegavate vrijeme i mjesta gdje pijete najviše.

• Ako pijete s drugim ljudima, koji redovno plaćaju runde jedni drugima, vrlo lako možete popiti više nego što želite. Pokušajte piti sporije, tako da se možete izvući u kojoj rundi!

• Ako osjetite da ćete popiti više nego što želite, poduzmite namjerno neko odlaganje. Otiđite negdje kroz 10 do 15 minuta, kažite sebi: “Mogu kontrolirati svoj vlastiti život.” Razumljivo je da možete.

• Držite na umu da vas to što ste pijani, ne čini višim, bogatim, jakim, atraktivnim, pametnim, duhovitim, emancipiranim, a ni seksi!