Stvari koje usrećuju radnike

Povlastice i velike plaće svakako su prednost, ali ne igraju ključnu ulogu u zadovoljstvu radnika. Ova četiri faktora su mnogo važnija:

Stvari koje usrećuju radnike

Povlastice i velike plaće svakako su prednost, ali ne igraju ključnu ulogu u zadovoljstvu radnika. Ova četiri faktora su mnogo važnija:

1. Dobro vodstvo – Integritet, kompetencija, rasuđivanje i vizija, najvažnije su osobine koje radnici traže od svojih nadređenih. To znači da nadređeni mora biti osoba od integriteta – stajati iza onoga što govori i držati se svojih riječi. Iznad svega, voditi primjerom i vladati svojim vještinama koje su potrebne za obavljanje posla, a ne da pred radnicima ostavlja dojam neznalice. U tom smislu, dobar šef znat će i razlučiti bitno od nebitnog te imati jasnu viziju što želi postići, a u realizaciju toga uključiti i svoje radnike.

2. Priznavanje zasluga, a ne povlastice – Vrlo je važno da menadžment prepoznaje uspjehe članova tima. Još je važnije da ih pohvali, i to ne u privatnosti ureda, već pred svima. Za razliku od materijalnih potreba, koje zadovoljava plaća, pohvala zadovoljava emocionalnu potrebu „koristan sam u svojoj zajednici.“

3. Transparentnost u komunikaciji i poslovanju – Ljudi ne mogu biti sretni ako ne znaju što rade i zašto to rade. Dobar šef jasno priopćava radnicima viziju i misiju kompanije, bilo izravno, bilo kroz svoja djela i upute.

4. Pravo na pogrešku – Uspješne tehnološke kompanije ovo su pravilo odlično uvele u praksu: njihovi radnici imaju pravo pokušati nešto novo i neiskušano, što bi potencijalno moglo donijeti revoluciju ili poboljšati postojeće proizvode i poslove. Pritom imaju pravo griješiti, nitko ih neće kazniti zbog utrošenog vremena i resursa. Ako tvrtka uvijek radi po starom, izlaže se opasnosti da je konkurencija pregazi. U poslu, takva praksa truje radnu atmosferu i čini ljude nesretnima, posebno one koji su inovativni i uvijek žele nešto poboljšavati.